Här får ni tillgång till alla de övningar vi rekommenderar dels från vår medverkan i Skärgårdsradion men ni får även en hel bank med övningar som ni ser som en bild eller video.

Om du fått ett träningsprogram av din naprapat så kan du själv gå in här och titta på övningarna så att du gör rätt.

Övningarna kan ha olika syfte beroende på vilka besvär du har.  Det kan vara rörlighetsökande, stretshande eller stärkande övningar och om du är osäker på hur du ska göra eller varför, så tveka inte att kontakta oss för tips.

För att hitta rätt så är övningarna indelade utifrån syfte och område, se nedan.

Nedan ser du två instruktioner om hur du kan stärka upp fötterna för att stabilisera och öka rörligheten. Bra övningar för dig med hälsporre.

 

Knip med tårna from Värmdönaprapaterna on Vimeo.

För dig med ont axelpartiet kan denna övning vara bra i rehabiliterande syfte

In/ut rotation axelled from Värmdönaprapaterna on Vimeo.

Plankan är en välkändövning som syftar till att stärka upp magens djupa muskeler.

PLankan är enstatisk övning som syftar till at stärka framförallt magemen även ryggensmuskler stärks. På videon visas först plankan på knä vilket är lämpligt att starta med om man är nybörjare på denna övning. Sedan kan man stå på tå om man känner att man orkar. Öka med 1 sekund varje gång du gör övningen.

Plankan from Värmdönaprapaterna on Vimeo.

Ryyggrotation hjälper dig med att stärka upp magen och ryggen  och att få kontakt med skuldrans muskulatur.